- Diverse - nr. 26 / 7 Februarie, 2008 Asaltata de sesizari privind tertipurile la care recurg unele case de schimb valutar in ceea ce priveste afisarea comisionului practicat, cu intentia de a-si induce clientii in eroare, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor a emis Ordinul nr. 205, intrat in vigoare la data de 11 aprilie 2007. Respectivul ordin ii obliga pe operatorii care desfasoara activitati de schimb valutar sa isi informeze clar clientii referitor la cursul de schimb si la comisioanele practicate. Mai mult, la articolul 6 (1), se specifica: "Dreptul consumatorilor de a fi informati in mod corect, complet si precis asupra cursurilor de schimb valutar se concretizeaza prin obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de schimb valutar ca, inainte de operatiunea efectiva de schimb valutar, sa informeze consumatorul, atat verbal, cat si in scris, asupra cursului practicat, prin completarea unui formular de acceptare a tranzactiei, semnat de ambele parti, astfel incat consumatorul (clientul) sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala". Vrand-nevrand, casele de schimb valutar s-au conformat, insa unele dintre ele au gasit portite pentru a-si pacali in continuare clientii. Este si cazul operatorului "Saralex Group", din Targu-Mures, despre ale carei practici incorecte ne-au sesizat, de-a lungul timpului, mai multi cititori. In fapt, desi pe afisele din exteriorul si din interiorul casei de schimb se specifica faptul ca se percepe comision de 16 la suta la cumpararea de valuta cash, functionara de la ghiseu le spune clientilor ca nu se percepe niciun comision, convinsa fiind ca, dupa ce a luat banii si dupa ce a semnat formularul de acceptare, clientul se revolta inutil. Doar a semnat cu mana lui, chiar daca nu prea a fost atent la ce scrie pe formular, si anume: "Declar ca am fost informat atat verbal, cat si in