A inceput agitatia provocata de premiile literare. Nici domeniul fantasticului (science fiction, fantasy, horror) nu asteapta vara pentru a se exprima. Astfel, deja s-a acordat primul premiu important: „William L. Crawford“, pentru scriitori debutanti. in 2008, Premiul Crawford i-a revenit lui Christopher Barzak pentru romanul One for Sorrow.
S-au mai anuntat nominalizarile pentru Premiile British Science Fiction; sefistii britanici sint printre cei mai grabiti in acest an, conventia lor va avea loc in luna martie (Eastercon 2008, Londra, 21-24 martie). Membrii asociatiei si participantii la conventie vor avea de ales, la sectiunea „Roman“, intre Alice in Sunderland de Bryan Talbot, Black Man de Richard Morgan, Brasyl de Ian McDonald, The Execution Channel de Ken MacLeod, The Prefect de Alastair Reynolds si The Yiddish Policemen’s Union de Michael Chabon. La sectiunea de „Proza scurta“, candidate sint texte de Ken MacLeod, Chaz Brenchley, Ted Chiang, Ian Whates si Alastair Reynolds.
Si pentru cele doua mari premii – Hugo si Nebula – au inceput pregatirile, dar aici sintem de-abia in faza voturilor preliminare.
Dupa cum se stie, doar unele dintre premiile literare aduc cistigatorilor bani. in domeniul F&F, in general e vorba doar de trofee simbolice. Exista si exceptii, una dintre ele fiind Premiul „Arthur C. Clarke“, care ii va aduce cistigatorului, in acest an, suma de 2008 lire sterline. Ceea ce, s-o recunoastem, nici nu inseamna cine stie ce.
in lumea literara romaneasca, se spune adeseori ca premiile nu sint suficient de consistente. Uite ca lucrurile stau la fel si la altii. Si-atunci, se naste intrebarea: daca tot nu ne imbogatim din premiile literare, la ce bun toata agitatia? Sa fie vorba doar de orgolii?
Revin la premiile din domeniul fantasticului. in afara ceremoniei de decernare a premiilor, cind laureat