Scriitoarea franceza, Chloe Delaume s-a transformat de buna voie intr-o 'santinela' a televizorului, devenind propriul sau subiect de studiu, ingurgitand la maximum mesaje mediatice, publicitate si reality-show-uri, de dimineata pana seara, timp de 22 de luni. Si toate astea pentru a culege informatii despre "realitate" si pentru a scrie o carte - "Locuiesc in televizor". Un experiment existential, la limita, si cu urmari pe masura: migrene, ingrasare, congestii oculare, halucinatii, devenind, in final, un instrument al "fictiunii colective". Doar ca sa afle unde poate ajunge omul "crescut" de televizor.
Chloe Delaume, care si-a lansat saptamana aceasta cartea la Bucuresti, a vorbit pentru HotNews.ro despre experientele ei, despre adormirea in fata televizorului si trezirea pe Internet si lipsa de revelatii dupa aproape doi ani de chin audiovizual.
Rep: De ce acest experiment si de ce 22 de luni? Chloe Delaume: Am incercat sa reactionez la fraza spusa de Patrick Le Lay (presedintele-director general al televiziunii franceze), anume ca ceea ce televiziunea vinde pentru Coca Cola in pauza publicitara este timpul creierului uman disponibil (n.r. fraza in original: "Pentru ca un mesaj publicitar sa fie perceput, creierul telespectatorului trebuie sa fie disponibil. Scopul emisiunilor noastre este sa-l faca disponibil. cu alte cuvinte sa-l distreze, sa-l relaxeze, sa-l pregateasca in pauza dintre doua mesaje. Noi vindem companiei Coca Cola timpul creierului uman disponibil").
Am vrut sa experimentez si sa demonstrez, totodata, ca in mod concret, fiziologic, televizorul ar putea fi o sursa sursa de influentare si manipulare a corpului. Am ales sa fiu cobai al acestei experiente si sa o duc pana la capat. Si am vrut sa fie 22 de luni, pentru ca si Apocalipsa are 22 de versete. Dupa 18 zile, as fi putut sa ma opresc, pentru ca aveam deja rez