Controversata taxă de primă înmatriculare ne dă în continuare bătăi de cap. Aprobarea noii variante de lege este blocată în disputele stârnite de formula propusă de Guvern, care presupune majorări de până la trei ori a taxei pentru maşinile noi. Păgubiţii rămân cetăţenii români, obligaţi să plătească în continuare o taxă considerată discriminatorie de CE.
Controversata taxă de primă înmatriculare ne dă în continuare bătăi de cap. Aprobarea noii variante de lege este blocată în disputele stârnite de formula propusă de Guvern, care presupune majorări de până la trei ori a taxei pentru maşinile noi. Păgubiţii rămân cetăţenii români, obligaţi să plătească în continuare o taxă considerată discriminatorie de CE.
Introducerea taxei de primă înmatriculare a fost penalizată prompt de către Comisia Europeană care a declanşat în luna martie 2007 procedura de infringement. CE consideră discriminatorie taxa auto, deoarece încalcă Tratatul de Aderare la UE. Deşi au avut loc mai multe runde de negocieri, reprezentanţii CE nu şi-au dat avizul asupra noii formule de calcul a taxei propusă de Guvern, iar România riscă în continuare să ajungă la Curtea Europeană de Justiţie. Până la adoptarea unei noi legi, în conformitate cu reglementările europene, populaţia plăteşte în continuare taxa discriminatorie.
NEÎNŢELEGERI. Autorităţile române au avut la dispoziţie mai bine de un an pentru a găsi noua formulă de calcul a taxei auto. Proiectul prezentat în urmă cu două săptămâni de Ministerul Finanţelor prevede creşteri de până la trei ori a valorii taxei plătită pentru maşinile noi, în timp ce taxa pentru maşinile second-hand scade chiar de până la zece ori. Ministrul Mediului, Attila Korody, a declarat că la realizarea noii metode de calcul a taxei de poluare pentru autoturisme a ţinut cont de principiile europene şi mai ales de cel confo