Toata lumea cunoaste, desigur, procedeul prin care, in practicile politienesti, se identifica un infractor doar banuit, amestecindu-l cu un sir de figuri neutre si cerind martorilor la delict sa-l recunoasca. Daca, printr-o tehnica analoga, cineva ar cere tuturor oamenilor care frecventeaza evenimente culturale importante sa identifice persoana pe care au vazut-o nesmintit la toate, de la dezbaterea legilor privind drepturile de autor, la Zilele Blaga, la lansarea filmului Cold Waves sau la recenta aniversare a Memorialului Sighet, ar identifica-o fara nici o ezitare. Poate ca nu ar sti cum o cheama. Oamenii din radio au voci, rareori au pentru noi si un chip. Iar uneori, rar, au si un nume. Cea despre care va vorbesc are unul: Teodora Stanciu. Nu lipseste de la absolut nici un eveniment cultural major, indiferent ca se petrece la Iasi, Sibiu, Bucuresti, Sighet sau la Chisinau, indiferent ca institutia i-a dat sau nu bani de deplasare. Ea si fotograful barbos Florin Esanu sint de 20 de ani prezenti, mereu, la toate evenimentele si as zice, daca n-as sti ca e fizic imposibil, ubicui.
Emisiunile Teodorei, Etica-estetica, Revista literara radio, La zi presa culturala, au fani de la care primeste scrisori demne de invidia tuturor sefilor ei, iar invitatii ei sint nume cu care respectivii sefi n-ar putea aspira nici sa schimbe un buna ziua, fiindca salutul trebuie urmat de macar doua vorbe cu ei, in domenii nu chiar accesibile: George Gana, Mihai Neamtu, Dan Haulica, Andrei Plesu, H.-R. Patapievici, Anca Manolescu, Mircea Cartarescu, Mircea Horia Simionescu, Monica Lovinescu, Ioana Popescu. Teodora Stanciu se descurca minunat, ii citeste pe toti, constiincios, inainte de a-i chema si, mai ales, cum se vede, nu tine cont de tabere si nu are exclusivisme vizindu-i pe „boierii“ sau pe „oierii mintii“. Este serioasa, onesta, meticuloasa, cultivata, harnica, mode