Recent, Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania, in colaborare cu Societatea Romana de Radiodifuziune si cu sprijinul financiar al Ministerului Culturii si Cultelor, a editat CD-ul cu numarul 4 din seria Antologia muzicii romanesti.
Primul CD din seria rezervata jazzului s-a intitulat Compozitori romani de jazz/Romanian Jazz Composers, al doilea si al treilea – Muzica de jazz romaneasca/Romanian Jazz Music, iar al patrulea are ca subtitlu, pentru strainatate, cum e firesc, doar Romanian Jazz. Asadar, daca s-a eliminat pleonasmul in engleza, nu trebuia facut la fel si pentru limba romana si sa fi ramas doar „Jazz romanesc“? Este una dintre sugestii. La altele voi reveni spre final.
„Prezentul album discografic se doreste – si reuseste a fi – o dovada in plus ca jazzul reprezinta intruchiparea creativitatii sonore, in dubla acceptiune a sintagmei: pe de o parte, aceea a perpetuei stari de gratie proprie improvizatiei spontan manifesta, iar pe de alta parte, aceea a componisticii ca act constient premeditat in partitura. Cu o singura exceptie: cele douasprezece secvente ale discului ii divulga pe autorii lor, cu totii membri ai Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania, inclusiv in ipostaze de interpreti improvizatori: iata o constatare, ea insasi revelatoare!“, spune in comentariul boocklet-ului Florian Lungu, cel care semneaza si piesa-epilog a acestei compilatii, Linii si puncte. Ceilalti autori/interpreti apar in ordinea de pe album, fie pian solo, fie trio sau combo, in balade, be-bop, jazz-rock ori funky: Marius Popp, Catalin Tarcolea, Mircea Tiberian (2), Petrica Andrei, Garbis Dedeian, Anton Suteu (2), Nicolas Simion si Romeo Cozma. Cam aceleasi nume care pot fi intilnite si pe primele trei CD-uri din aceasta serie.
Din urmatoarele compilatii ar trebui poate sa nu lipseasca nume precum Adrian Enescu si Zoltan