Zilele trecute, un director de la Primaria Capitalei a anuntat cu emfaza ca a gasit solutia prin care sa scape de blocaje Bucurestiul si sa fluidizeze traficul urban. Directorul a spus ca solutia se fundamenteza pe trei studii de specialitate, pentru care a contractat trei firme de consultanta diferite si de mare renume (din Marea Britanie, Olanda si Germania) si ca toate au venit cu aceeasi solutie miraculoasa: dezvoltarea retelei de metrou. Deci se prefigureaza un masterplan si investitii in proiecte underground. Pai bine, oameni buni! Daca le-a luat aproape 20 de ani sa ajunga la concluzia acesta si au mai si platit trei contracte grase de consultanta, atunci sint, verde-n fata, niste incompetenti. Acesta rezolvare as fi dat-o si eu si oricare alt bucurestean capabil sa foloseasca limbajul articulat.
Tot ce ar fi trebuit sa faca consilierii sau primarii sau functionarii ar fi fost sa intrebe. Cred ca si prin primarie s-ar fi gasit vreun functionar mai istet sa intrezareasca raspunsul corect. Si, oricum, pe acest subiect s-a dezvoltat o intreaga mitologie urbana. Cu totii asteptam de decenii metroul din Drumul Taberei, pe cel din Voluntari sau pe cel de la aeroport. Cazul de mai sus nu cred ca se poate incadra la rea-vointa sau chiar la coruptie. Este vorba despre cea mai crasa incompetenta.
Cind vorbesc despre organizatii moderne, despre capacitatea administrativa a acestora, expertii in guvernare folosesc un americanism. Este vorba despre celebrul know-how. in cea mai bruta traducere din limba engleza in limba romana acest termen inseamna a sti cum. A sti cum sa conduci o primarie, a sti cum sa gestionezi un sector din virful unui minister, a fi capabil ca prin instrumente de management si administratie sa rezolvi probleme sociale, de infrastructura etc.
Sint doua metode la moda prin care monumentele de prostie din guvern si adm