Versiunea cu 115 cai-putere a motorului turbodiesel de 1.6 litri de pe Kia cee’d îşi justifică preţul superior prin prestaţiile evident mai bune ca ale „surorii“ de 90 CP. Sursa: EVZ
Din cele 3.333 de autoturisme comercializate anul trecut de Kia România, 2.209 au fost cee’d. Ca să vă faceţi o idee mai bună, gama constructorului sud-coreean cuprinde zece modele (pentru piaţa noastră). Mai departe, 1.604 cee’d-uri au fost echipate cu motorul pe benzină de 1.4 litri. Majoritatea cumpărătorilor au fost atraşi de oferta imbatabilă a versiunii Best, care, pentru numai 11.854 de euro cu TVA inclusă, le-a oferit accesul către un automobil de clasă compactă, peste medie ca dotări şi prestaţii.
Ultima parte a anului trecut a adus o creştere a interesului pentru propulsia pe motorină, cu precădere pentru motorul de 1.6 litri. Ca mulţi alţi producători, Kia oferă două versiuni, una, „low-power“, de 90 de cai-putere, pe care am testat-o anterior, alta, de 115 cai-putere, cu care am dat o tură de curând.
Diferenţa de preţ dintre cele două versiuni este de aproximativ 500 de euro, bani care, după experienţa noastră, sunt justificaţ i de vitalitatea superioară a unităţii de 115 CP, dar şi de consumul mai mic. Diferenţa nu este frapantă, dar devine interesantă dacă punem la socoteală plusul de 25 CP şi 20 Nm.
Ca să nu mai vorbim de cele peste două secunde tăiate din timpul necesar sprintului de la zero la 100 km/h. Subiectiv, motorul de 115 CP ni s-a părut şi puţin mai silenţios. Cu siguranţă însă am găsit transmisia manuală cu cinci rapoarte la fel ca pe versiunea mai puţin puternică, ideal setată pentru obţinerea unor costuri reduse cu combustibilul, dar cu un selector imperfect, care obstrucţionează orice tentativă de condus sportiv. Poate de aici şi rezultatul foarte bun obţinut la testul de consum!
@