Bechtel isi face de cap pe autostrada Transilvania, arata un raport realizat de consultantul angajat de statul roman. Compania de autostrazi scuza constructorul american, iar ministrul Ludovic Orban nu stie nimic.
Raportul pe luna octombrie emis de consultantul angajat de Compania de Autostrazi pentru supervizarea proiectului autostrazii Transilvania, firma franceza Scetauroute, indica deficiente grave ale disciplinei financiare si calitatii lucrarilor efectuate de firma americana Bechtel la cel mai costisitor proiect de infrastructura angajat de stat dupa 1990.
Date furnizate in premiera de ziarul Cotidianul in vara anului trecut arata ca statul va plati pentru autostrada peste 10 milioane de euro pe kilometru (peste 5 miliarde de euro pentru aproximativ 400 de kilometri de autostrada), in conditiile in care pentru alte proiecte, cum ar fi Autostrada Soarelui, s-au platit 2-3 milioane euro pe kilometru. Raportul este structurat pe mai multe capitole: calitatea lucrarilor, aspecte financiare, probleme de remediat, progrese, personal etc.
Una dintre problemele sesizate este modificarea repetata a proiectului din proprie initiativa de catre Bechtel, in absenta oricaror aprobari din partea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Deseori, potrivit raportului, Bechtel a incercat sa ascunda propriile greseli si sa ia alti bani pentru remedierea acestora. In perioada mai-octombrie, respectiv intre momentul la care proiectele au fost aprobate de catre CNADNR si cel la care a fost facut raportul, Bechtel a efectuat, fara avizul CNADNR, sute de modificari ale proiectelor.
„Lista documentelor de modificare este impresionanta si nu este in conformitate cu lucrarile efectuate“, spune firma care apara interesele statului roman. Potrivit acesteia, „prin aceste documente pe care Bechtel si le emite in c