- Politic - nr. 27 / 8 Februarie, 2008 Multi dintre cei care au trecut pragul acestei institutii s-au simtit, pur si simplu, umiliti, dupa ce au fost luati la intrebari in legatura cu activitatea lor de dinainte de 1989, de politie politica, dupa optica membrilor CNSAS. Urmare a mai multor scandaluri si a declararii de catre Curtea Constitutionala a legii in baza careia functiona CNSAS ca nelegala, a intervenit o perioada de "ilegalitate" a acesteia, si, asa dupa cum era de asteptat, a intervenit Guvernul, care a emis o O.U. care prevede functionarea pe mai departe a acestei institutii, pana la adoptarea unei noi legi pentru ea. Dar, asa cum evidentia premierul Calin Popescu Tariceanu, prin continutul sau, O.U. urmareste eliminarea suprapunerilor si a paralelismelor in actul de justitie, stiindu-se foarte bine ca in ultima vreme CNSAS devenise stat in stat, jongla, in functie de varii interese, cu dosarele oamenilor, si, dupa cum batea vantul, emitea "sentinte" de colaborare sau nu cu fosta securitate, decizii de politie politica savarsita de unii indivizi, intre care personalitati marcante din mediul politic sau academic. Dincolo de faptul ca CNSAS insusi, prin membrii sai, inca nu reprezinta o garantie a echilibrului, echidistantei si corectitudinii, noua O.U. a Guvernului pune putina ordine in activitatea institutiei si, desigur, nu-i lasa someri pe bietii membri ai colegiului, care au salarii incredibili de mari in raport cu activitatea lor. Noile dispozitii prevad ca puterea de a da verdicte de politie politica revine unei instante de judecata, in baza probelor pe care le produce CNSAS si doar daca exista o sesizare in acest sens. Fara indoiala ca Romania are nevoie de o asemenea institutie care sa deconspire crimele comunismului, abuzurile securitatii si rolul odios al acesteia, astfel ca niciodata in tara sa nu mai fie posibile supravegherea permanenta a ceta