Meciurile de fotbal ale echipei naţionale şi show-urile tv au adus posturilor de televiziune din Germania cei mai mulţi telespectatori. În 2007, volumul total al veniturilor din publicitate Meciurile de fotbal ale echipei naţionale şi show-urile tv au adus posturilor de televiziune din Germania cei mai mulţi telespectatori.
În 2007, volumul total al veniturilor din publicitate încasate de televiziunile nemţeşti a ajuns la 8,7 miliarde de euro, crescând cu aproximativ 5,2% faţă de anul precedent. Întreaga piaţă media a înregistrat suma de 21 miliarde de euro.
Veniturile pieţei de media germane ating sume de ordinul miliardelor de euro. Drept dovadă, volumul total de publicitate pe toate canalele media a ajuns anul trecut la cifra impresionantă de 21 miliarde de euro. Cu toate acestea, lucrurile sunt "aşezate", nemţii ştiind să păstreze un echilibru al businessului de presă.
Dacă în România televiziunea e "regină" (înghiţind mai mult de trei sferturi din totalul pieţei), iar clienţii de publicitate se luptă pentru a obţine 30 de secunde pe sticlă, în Germania televiziunea deţine o cotă de piaţă a bugetelor din publicitate de 41%. Este urmată de ziare (26%) şi reviste (22%). Cotele de piaţă ale radioului şi ale publicităţii outdoor sunt mai mici: 6,2%, respectiv 3,7%. Din totalul market share-ului, posturile tv au încasat 8,7 miliarde de euro.
Liderul pe piaţa de televiziune germană este postul RTL, deţinut de compania media RTL Group. Canalul deţine o cotă de 25,9% din totalul veniturilor din publicitate, fiind cea mai mare televiziune privată din Germania. Este urmat de Sat 1 (18,2%), primul post tv privat din Germania, de Pro Sieben, parte a ProSiebenSat1 Media AG, companie care deţine în România postul Prima TV şi Pro 7, ambele cu acelaşi volum de încasări (17,7%).
Televiziunile publice, cote de piaţă modeste