- Diverse - nr. 27 / 8 Februarie, 2008 De peste 15 ani, Caile Ferate Romane se afla intr-o degringolada de neoprit, aici intelegand ca, in anii (multi, multi) cand bugetul a subventionat tacit acest sector, salariatii nu mai reactionau, isi vedeau de treaba si asteptau cand o noua majorare a drepturilor prin alte subventii, cand o noua rabufnire a nemultumirilor cand paharul se umpluse iarasi. Si lucrurile au mers asa pana in zilele noastre, ceferistii inregistrand, an de an, pierderi importante. De ce? Pentru ca nici investitiile n-au fost suficiente, nici modernizarile in acest sector nu s-au facut, apoi, pentru ca prin cresterea masiva a circulatiei auto (de calatori si de marfa) solicitarile pentru calea ferata au scazut semnificativ. Condamnabile sunt conducerile ministerului din toate timpurile, ale regionalelor si ale fiecarei unitati in parte. Dar cine sa-i traga la raspundere cand totul si toate in Romania sunt politizate? Numai ca, dupa toate legile - morale si materiale - plata s-a facut dupa cantitatea si calitatea muncii (nu ca in socialism, ci dupa normalul legic si logic), ceea ce a nemultumit "armata" ceferistilor, care, in pofida reducerii volumului de transport pe CFR, au cerut salarii tot mai mari. Guvernele, dupa ceva negocieri de fatada, au onorat, mai mereu, cererile angajatilor, care amenintau, sus si tare, cu greve peste greve, pana la totala oprire a acestui vital sistem circulator. Inceputul lui 2008 nu face nicio exceptie fata de manifestarile din anii trecuti. Atata doar ca, de asta data, dintr-o neintelegere interna, sindicate-salariati, drept "acar Paun" a fost scos sindicatul. Liderii acestuia - dupa cum declara ministrul Orban _ vor fi trasi la raspundere pentru daunele materiale si morale cauzate calatorilor si statului. De notat ca ultima greva declansata vinerea trecuta printr-un protest spontan, a unei parti a feroviarilor, a lasa