80 de procente din cifra de afaceri a agenţiei Mapamond provin din turismul de evenimente. Managerul Marian Nicola a investit şi în agroturism, prin Pensiunea „Cristian“ de la Perişor, care a luat anul trecut distincţia „Margareta de Aur“, pentru promovarea tradiţiilor locale. Marian Nicola se poate lăuda că şi-a condus afacerea către o cotă de piaţă „frumuşică“ în regiunea Olteniei. Agenţia de turism Mapamond, căci despre aceasta este vorba, activează în branşă de 18 ani. Managerul Nicola a început iniţial ca ghid turistic la fostul Oficiu Judeţean de Turism, pe vremea când acesta era de stat. După 1990, i-a venit ideea de a-şi deschide o afacere în domeniu. Treptat, în firma sa i s-au alăturat soţia, Nuţi Nicola, iar de anul trecut, şi fiul, Cristian, astfel că Mapamond a devenit un business de familie. „Afacerile de familie sunt cheia succesului în orice activitate privată. Familia este nucleul cel mai statornic într-o companie“, a afirmat Marian Nicola. În prezent, Mapamond are o cifră de afaceri anuală de 712.086 de lei şi un profit de 135.880 de lei, ceea ce reprezintă o creştere cu aproximativ 30% faţă de anul anterior, a afirmat managerul companiei. Agenţia trimite turişti din Oltenia aproape peste tot în lume. Cele mai îndepărtate destinaţii au fost Insulele Mauritius şi Insulele Reunion (în sudul Africii), Brazilia şi Republica Dominicană. Dar, dincolo de turismul clasic, o componentă de dată recentă a firmei este turismul de evenimente, care a adus o creştere semnificativă a cifrei de afaceri. „În ultimii doi ani ne-am specializat în turismul de evenimente organizat la un nivel pretenţios, adică ministere, agenţii naţionale, team-building pentru companii române şi străine, instituţii publice. Acum, 80% din cifra noastră de afaceri provine din turismul de evenimente. Provocările sunt foarte mari pentru noi, deoarece, la acest tip de turism, absolut to