"Cartea castigatoare" care a ajutat Generali sa atraga 10% din clientii pensiilor obligatorii a fost produsul, singurul diferit pe o piata cu putina libertate de alegere, spune Dana Casapu, sefa campaniei de marketing si comunicare a companiei.
"Am fost singura companie cu un avantaj competitiv pe piata pensiilor obligatorii, produsul Generali fiind singurul care s-a diferentiat", explica Dana Casapu. Intr-adevar, Generali a fost singura companie care a propus clientilor un fond de pensii cu un profil de risc ridicat, fata de cele 17 fonduri cu risc mediu ale companiilor concurente.
Rezultatul? Generali s-a clasat pe locul trei intre cele 18 companii de pensii, a atras peste 400.000 de clienti la fondul sau in patru luni (adica 10% din piata), fiind printre singurele trei companii de administrare care si-au atins sau si-au depasit obiectivul de vanzare anuntat anterior (impreuna cu ING - locul 1 si Allianz-Tiriac - locul 2).
Totusi, campania de promovarea a Generali Fond de Pensii nu s-a axat pe acest argument de vanzare, anume profilul de risc ridicat al fondului de pensii.
"Strategia de comunicare a fost axata jumatate pe produs, jumatate pe brand", afirma ea. Dintre toate companiile de pensii fondate de societati de asigurare, Generali avea unul dintre numele cel mai putin cunoscute, dupa cum au aratat studiile dinaintea campaniei de patru luni.
"De aceea, a trebuit sa investim semnificativ in promovarea numelui Generali. La inceputul campaniei pentru pensiile private, conform studiilor, notoritatea brandului Generali nu era una semnificativa in randul publicului tinta, compania incepand sa comunice catre un public larg abia la sfarsitul anului 2005", spune Dana Casapu. Campania de promovare a presupus investirea unui buget de 2 milioane de euro, iar agentia care s-a ocupat de contul Generali a fost Prospero Advertising. @