Oglinda se numeste faptuirea plastica a Marianei Gordan, compusa din aproape o suta de eseuri portretistice, destinate unor spatii de expunere deschise din Venetia (suita de bronzuri si teracote policrome: Bambini di Rivello - portrete de copii) si din Londra (serie de portrete de oameni simpli, pictate in ulei si pastel - Portret of a street). Ambele evenimente expozitionale sunt active in cele doua orase europene si in momentul de fata. Artista, formata in mediile universitare de specialitate din tara, traieste si activeaza de mai multi ani in Marea Britanie.
Proiecte ale sale, realizate intre 1984 si 2007, intre care cateva mozaicuri monumentale pentru trei statii ale metroului londonez, basoreliefuri in bronz si compozitii statuare pentru decorarea unor spatii publice ale unor sedii de companii si incinte oficiale (British Telecom, West India Dock Road s.a.), i-au asigurat o oarecare notorietate in cercurile artistice din Albion. Caleidoscopul portretistic al Marianei Gordan este un omagiu inchinat inocentei, frumusetii si demnitatii umane, deslusite in atitudinile, gesturile si formele lor cele mai simple si mai naturale. Nu intamplator, artista a conceput acest proiect, intr-o acceptiune abreviata si la Targu Lapus, in tinutul Maramuresului. De unde si-a si gasit majoritatea modelelor tipologice, folosite in acest "iconostas" sui-generis, ce-si propune sa ilustreze in forme sublimate un spatiu de existenta, de cultura si de spiritualitate de o coplesitoare expresivitate si maiestuoasa eleganta a simplitatii si naturaletei.
Anterior acestei remarcabile demonstratii de arta portretistica, realizata cu mijloace de expresie extrem de simple, concise si precise si cu un instrumentar modest (tempera pe carton sau pe lemn si pastelurile cerate), Mariana Gordan realizase o compozitie picturala de mari dimensiuni, bazata pe arhetipurile picturii ta