Utilizatorii de Internet devin constienti de puterea lor si incearca sa-si impuna punctul de vedere atunci cind deciziile „patronilor“ ii afecteaza.
La citeva ore dupa ce Microsoft si-a anuntat intentiile de a cumpara Yahoo!, marti dimineata, citeva mii de utilizatori Flickr, care este in proprietatea Yahoo!, au lansat un protest ce se raspindeste viral la adresa acestei achizitii. Nemultumitii s-au constituit in grupul „Microsoft, tine-ti miinile lacome la distanta de Flickr“ si posteaza doar imagini de revolta sau mesaje ostile indreptate catre Microsoft. Vineri dimineata, peste 2.500 de membri amenintau ca-si vor sterge conturile imediat ce contractul va fi semnat.
Un exemplu de protest la care au subscris multi apartine lui Brian: „Fotografiile mele sint disponibile pentru Microsoft la pretul de un miliard de dolari pe luna fiecare. Daca Microsoft nu este de acord cu acesti termeni, nu poate sa foloseasca, sa afiseze, sa controleze sau sa acceseze fotografiile mele. Preluind controlul asupra Flickr, Microsoft se declara implicit de acord cu acesti termeni si conditii“.
Microsoft a facut o oferta aproape imposibil de refuzat, de 44,6 de miliarde de dolari, ceea ce a revoltat si mai tare utilizatorii care se simt frustrati ca nu au niciodata un cuvint de spus in astfel de situatii. Totusi, petitia cvasilacrimogena pe care le-au trimis-o protestatarii de pe Flickr, „pe care il iubim si care va muri incercind sa se salveze“, le-a dat ceva remuscari celor doi presedinti ai companiei, Jerry Yang si David Filo. Acestia amina tranzactia in speranta ca vor primi alte oferte.
„The Times“ anunta marti seara ca Eric Schmidt, directorul Google, l-a sunat pe omologul sau Jerry Yang pentru a-i oferi ajutorul impotriva iminentei achizitiei de catre Microsoft. Publicatia nu face vreo referire la ce fel de ajutor s-a pus in discutie. @N_