Firmele din domeniu şi-au înfiinţat departamente speciale pentru consilierea celor care vor să acceseze fonduri structurale. Marile companii de consultanţă au identificat noi direcţii de Firmele din domeniu şi-au înfiinţat departamente speciale pentru consilierea celor care vor să acceseze fonduri structurale.
Marile companii de consultanţă au identificat noi direcţii de creştere a businessului şi s-au pregătit din vreme pentru a face faţă provocării iscate de accesarea fondurilor structurale.
Ţintele stabilite vizează acoperirea a peste 10% din piaţa de consultanţă din domeniu, cu un ritm estimat de creştere a veniturilor de aproximativ 15%, anual.
Dezvoltarea se bazează pe experienţa din alte ţări europene unde au implementat deja aceste departamente şi unde ratele de succes ale proiectelor asistate au fost de până la 100%.
Principalii clienţi care au apelat deja la companiile de consultanţă sunt în general firmele mari, dar şi firme şi regii de stat. "Avem 50 de proiecte elaborate pentru companii străine şi locale, în stadiul final de pregătire şi pentru care aşteptăm data lansării apelurilor pentru obţinerea finanţării.
Dintre acestea, doar o treime sunt pentru instituţiile de stat", a declarat, pentru "Adevărul", Ivo Maryska, manager EU Grants & Incentives în cadrul Deloitte România. Potrivit acestuia, compania încearcă în primă fază să identifice oportunităţi de dezvoltare prin accesarea fondurilor structurale pentru clienţii Deloitte deja existenţi.
Companiile mari asigură cererea de proiecte
Firmele private mari sunt motorul de creştere pe acest segment şi pentru o altă mare casă de consultanţă: PriceWaterHouse Coopers (PwC). "În cazul instituţiilor publice participăm la licitaţiile lansate de autorităţile contractante pentru proiectele de asistenţă tehnică finanţate de donatori ext