TRASEE INUTILE DE 1,5 MILIOANE DE EURO PENTRU BICICLIŞTII BUCUREŞTENI
Marea reconstrucţie demarată anul trecut de Primăria Capitalei a adus un element nou în peisajul urban bucureştean: pista pentru biciclişti. Un proiect pentru care s-au pus pe masă 1,5 milioane de euro şi care, pe hârtie, ar trebui să asigure o reţea viabilă, de 40 de kilometri, pentru transportul cu bicicleta. În stradă, însă, cicliştii reclamă calitatea lucrărilor şi spun că pistele nu au practic nici o utilitate.
OFERTÅ ● Marcarea traseelor destinate bicicletelor în Capitală, o afacere de 1,5 milioane de euro
Marea reconstrucţie demarată de Primăria Capitalei a adus un element nou în peisajul urban bucureştean: pista pentru biciclişti. Reţeaua ar trebui să acopere 40 de kilometri. După nici doi ani de la demararea proiectului, pistele nasc numeroase controverse. De inspiraţie occidentală, frumos marcate prin benzi şi săgeţi galbene, însoţite de semafoare speciale în intersecţii, pistele destinate bicicliştilor sunt însă departe de a-şi atinge utilitatea.
Într-un oraş în care noxele ating cote alarmante, pistele pentru biciclişti ar fi trebuit să creeze soluţii atât pentru mediu, cât şi pentru trafic. Din păcate, amplasarea lor pe trotuare a făcut ca multe dintre ele să fie "locuite" de maşini. Altele îţi rezervă surprize pe traseu. Un pom uitat sau un tufiş mai zvelt te pot trezi rapid la realitate. În alte zone, trotuarele distruse nu au permis demararea lucrărilor pentru amenajarea pistelor.
Pentru ca visul să se transforme în realitate şi pentru ca bucureştenii să facă mai mult sport s-au promis peste 1.500.000 de euro. O sumă frumoasă, dacă avem în vedere amploarea lucrărilor: câţiva stâlpişori, vopsea de diverse culori şi banda antiderapantă. Este posibil ca eşecul acestor piste să fie cauzat de faptul că, aşa c