Înainte de a avea premiera, un nou spectacol bazat pe „Jurnalul Annei Frank” a stârnit controverse. De data aceasta, e vorba de o comedie muzicală care urmează să fie montată de un teatru spaniol. „Oare cum se poate povesti destinul tragic al fetiţei prin intermediul cântecelor?” se întreabă contestatarii.
Cei mai vehemenţi sunt cei de la „Fondurile Anna Frank”, o fundaţie cu sediul în Elveţia, condusă de un văr al Annei. Fondul a mai criticat şi alte dramatizări sau ecranizări după jurnal. De data aceasta susţine că o asemenea poveste tragică nu poate fi spusă printr-un gen atât de facil cum este comedia muzicală. „Suntem total împotrivă, Holocaustul nu este un subiect pentru o comedie muzicală”, declară Buddy Elias, ultimul descendent al familiei Frank.
Spectacolul este „foarte fidel” jurnalului, susţine regizorul spectacolului, Rafael Alvero. El spune că ideea acestei adaptări i-a venit după ce a vizitat casa în care Anna Frank şi familia sa s-au ascuns timp de 2 ani. „M-a emoţionat şi mi-am promis să refac sentimentul pe care acel loc, acea poveste, mi le-au trezit, prin lucrul la care mă pricep cel mai bine: muzica”.
Comediile muzicale pot să trateze şi subiecte serioase, ca în Jesus Christ Superstar sau Mizerabilii, spune regizorul. „Nu vreau să banalizăm povestea”, susţine Alvero. Fundaţia Anna Frank, cea care se ocupă de muzeul deschis la Amsterdam în casa unde Anna s-a ascuns, sprijină şi ea proiectul spaniolilor. (R.B.)
Înainte de a avea premiera, un nou spectacol bazat pe „Jurnalul Annei Frank” a stârnit controverse. De data aceasta, e vorba de o comedie muzicală care urmează să fie montată de un teatru spaniol. „Oare cum se poate povesti destinul tragic al fetiţei prin intermediul cântecelor?” se întreabă contestatarii.
Cei mai vehemenţi sunt cei de la „Fondurile Anna Frank”, o fundaţie cu sediul în Elveţia, condusă de un văr