Reclamele difuzate de televiziuni îi captează cel mai mult pe cei mici. Un studiu recent relevă că trei sferturi din copii sunt mari consumatori de publicitate. Pentru publicitate, copiii au Reclamele difuzate de televiziuni îi captează cel mai mult pe cei mici. Un studiu recent relevă că trei sferturi din copii sunt mari consumatori de publicitate.
Pentru publicitate, copiii au devenit o ţintă predilectă datorită faptului că au cel mai greu cuvânt de spus în deciziile familiei privind cumpărarea unui produs. Pe de altă parte, cei mici sunt, la rândul lor, viitori consumatori. Iar pentru a-i seduce există o armă redutabilă: clipul publicitar.
Nu există părinte care să nu fie agasat de insistenţa clipurilor publicitare din emisiunile destinate copiilor. Se vorbeşte chiar de o "hărţuire" care îi vizează pe cei mici. De la ciocolată, băuturi răcoritoare şi iaurturi până la jucării de tot felul, spoturile publicitare încearcă să stârnească poftele celor mici.
Potrivit institutului francez de sondaj Mediametrie, copiii cu vârste între 4 şi 10 ani petrec 10,8% din timpul în care stau în faţa televizorului uitându-se la reclame. Mesajele publicitare repetitive exercită asupra copiilor o putere de seducţie imensă, avertizează psihologii.
Subminarea autorităţii părinţilor
Ca să atragă bunăvoinţa celor mici, clipurile publicitare fac din ce în ce mai mult apel la copii, la voci de copii. Din ce în ce mai des sunt promovate clipuri destinate adulţilor în care cei mici sunt cei care dau verdictul favorabil: fie conduc o anumită maşină la care se face reclamă, fie laudă anumite băuturi răcoritoare, detergenţi, electrocasnice etc.
"Pentru a avea impact, firmele de publicitate subminează reperele trasate de adulţi", explică Elisabeth Baton-Herve, doctor în ştiinţa informării şi comunicării, autoarea volumului "Ec