Spaniolii au dominat editia din acest an a Festivalului de creatie publicitara AdPrint 2008, chiar daca echipele romanesti au avut o prestatie foarte buna. In clasamentul primelor cinci agentii premiate sambata seara, la Brasov, echipele de la Contrapunto Spania si McCann Erickson Spania ocupa primele doua locuri, urmate de Mother/London si 180 Amsterdam. Singura echipa romaneasca in acest top este "Graffiti BBDO Bucharest".
Editia din acest an a AdPrint - cea de-a noua din istoria festivalului - a fost una neasteptat de dura pentru multi dintre participanti, care au observat severitatea juriului. Cele sapte echipe de jurizare au apreciat, in ansamblu, lucrarile inscrise in concurs, dar au sanctionat lipsa de originalitate in foarte multe cazuri, dupa cum au afirmat, pentru HotNews.ro, o parte dintre membrii acestora.
Asa se face ca, din cele 32 categorii pentru care s-au putut face inscrieri, doar in 15 au existat nominalizari, iar dintre acestea nu toate au inregistrat si castigatori ai cate unui Inger - premiul acordat celor mai bune lucrari inscrise intr-o categorie.
Premiile echipelor romanesti:
Graffiti BBDO - doi Ingeri pentru categoriile Beverages: Non-Alcoholic (campania Urbanized Culture pentru Mountain Dew) si Media Promotion (campania History in Brief - Dosarele Istoriei). Saatchi&Saatchi - un inger la categoria Cosmetics/Toiletries, pentru campania 1961 la Head&ShouldersGrey Bucharest - un inger la categoria Home Maintenance (Fairy)
Principalele premii au fost insa adjudecate de straini:
Rock Angel (cel mai bun print din competitie) - echipa Montero/Galindo/Cornejo de la Contrapunto Spania, pentru Smart Eco"Luerzer's Archive Best use of" - Contrapunto (Art Direction), Mother (Copywriting si Typography), 180amsterdam (Photography) si McCann Erickson Madrid (Illustration)
Trofeul "The Golde