Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, partenerul BMW in Romania, considera, intr-un interviu acordat HotNews, ca vanzarile BMW in Romania ar putea sa creasca de sapte ori in urmatorii maxim sapte ani, daca Romania se va dezvolta la fel ca Spania, dupa intrarea in UE. Faptul ca in Romania BMW se vinde mai bine decat in tari precum Polonia si Cehia se datoreaza SUV-urilor care au o pondere record in totalul vanzarilor marcii la noi. Totusi, Schmidt a investit intr-un dealer BMW in Germania si mai vrea sa investeasca peste trei milioane euro, pentru a continua o traditie de familie. In 2003 se vindeau sub 500 de masini BMW, anul trecut germanii si-au deschis birou de reprezentanta iar vanzarile au trecut de 2.700 de masini.
Cresteri puternice ale vanzarilor BMW sustinute de apetitul romanilor pentru SUV-uri
Rep: Cat de mult poate ajunge BMW sa vanda in Romania?
Michael Schmidt: Este o chestiune strict personala, nu e bazata pe calcule stiintifice. Eu iau ca exemplu piata Spaniei, tara care are 50 de milioane de locuitori. Acolo, inainte ca tara sa intre in Comunitatea Europeana se vindeau 1.000 de BMW-uri pe an, dar anul trecut s-au vandut 65.000. Daca evolutia merge si in Romania in directia asta ar trebui ca in cinci - sapte ani sa se vanda 20.000 de BMW-uri, raportat la populatie.
Rep: Este posibil sa se ajunga la o astfel de cifra in Romania ?
Michael Schmidt: Uitati-va ce s-a intamplat in Spania, cred ca inainte de intrarea in Comunitate veniturile in mediul rural nu erau cu mult mai mari decat la noi. Asta vine automat, infrastructura, se construieste urias, sunt factori economici care impulsioneaza si alte domenii si sunt lucruri care nu se intampla in alte tari. Incet, incet si salariile, mai ales in Bucuresti, sunt tot mai bune iar romanul, in comparatie cu alte natiuni, nu este unul ca