In 2012, pe strazile Iasului s-ar putea afla 90.000 de masini. Numai pentru a le parca ar fi necesare doua Gradini Botanice. Studiul de circulatie platit cu bani grei de Primarie deja nu mai face doua parale, iar autoritatile locale se gindesc sa faca altul. Pe hirtie, solutiile pentru rezolvarea problemei traficului auto in oras exista. Practic, nimeni nu este convins ca ar putea fi puse in practica in urmatorii ani.
Strazile din municipiu risca sa devina o uriasa coada de masini. Numarul autovehiculelor este in continua crestere, iar circulatia auto a devenit un calvar zilnic pentru mii de soferi. Deja la orele de virf exista intersectii aproape paralizate. Cozile de masini din Podu Ros, Pacurari, Gara sau Independentei, Elena Doamna ori Tudor Vladimirescu, care acum se intind pe sute de metri sau kilometri, vor fi insa si mai mari.
Solutiile aplicate pina acum pentru imbunatatirea circulatiei au avut doar un caracter punctual, rezolvind problemele doar pentru scurt timp. Pe ici pe colo se mai construiesc citeva locuri de parcare sau se mai largeste un bulevard, in timp masurile cu adevarat importante au lipsit pina acum. "Singura solutie sint lucrarile de amploare in infrastructura", a rezumat inspectorul principal Cristian Mindru, seful Biroului Siguranta Circulatiei pentru Mediul Urban (BSCMU) din cadrul Politiei Rutiere.
Tot ce au primit soferii ieseni pina acum au fost doar intentii asezate frumos pe hirtie. "Ziarul de Iasi" va propune un exercitiu de imaginatie cu privire la modul in care se va circula in municipiu peste cinci ani, in conditiile in care parcul auto creste anual cu aproximativ 2.000 de masini.
In timp ce numarul masinilor a crescut constant, municipalitatea merge pe bijbiite si avanseaza proiecte noi, sau le scoate din sertare pe cele vechi de ani de zile. Daca toate acestea ar fi puse in practica, cele aproximativ 9