Caracterizată ca fiind conservatoare şi intolerantă, generaţia tânără a făcut din tehnologie un mod de viaţă. Cu toate că, de cele mai multe ori, tinerii României de azi sunt catalogaţi drept indiferenţi la ceea ce se întâmplă în jurul lor, simplişti în gândire şi teribilişti, studiile şi sondajele de opinie prezintă o generaţie cu totul nouă, care încearcă să îşi găsească modele şi repere şi să arate lumii ce poate. Potrivit studiului realizat de agenţia de publicitate Leo Burnett, tinerii din România se împart în cinci profiluri, în funcţie de stilul de viaţă, de atitudinea faţă de bani, îmbrăcăminte, tehnologie şi gadget-uri, publicitate, mărci şi sănătate. 29,7% se încadrează în tipologia „tinerii de modă veche“, 19,2% sunt „ambiţioşii calculaţi“, 17,2% sunt „pesimiştii confuzi“, 15,8% sunt „oportuniştii“, iar 17,9 % sunt „rebelii de cartier“. „Nu vreau să muncesc în Italia sau Spania cu diploma în buzunar“Conform studiului, „tinerii de modă veche“ sunt cei care nu preiau modele din tabloide, talk-show-uri sau din rândul vedetelor media. Nu se compară decât cu cei din jur. Sunt acei tineri serioşi şi „ascultători“, pentru care familia este modelul de urmat. „Pesimiştii confuzi“ sunt autodidacţi, „ambiţioşii calculaţi“ au un plan pentru orice, „oportuniştii“ au branduri preferate, în timp ce „rebelii de cartier“ sunt fani ai hip-hop-ului, preluând toate valorile acestui stil de viaţă. „Eu sunt conservatoare pentru că am fost crescută de bunici. Nu am nici un model, îmi contrazic părinţii şi bunicii şi vreau ca în viaţă să îmi folosească diploma pe care o am. Nu vreau să mă duc să muncesc în Italia sau Spania cu diploma în buzunar“, a spus Adina Cososchi, de 19 ani, care vrea să devină jurnalistă. Alţii îşi stabilesc, încă de pe băncile şcolii sau ale facultăţii, modele în carieră. „Ne gândim la carieră. Avem modele, şi nu un om de succes care a făcut bani,