Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Toyota Romania, spune ca o editie speciala a unui automobil poate majora vanzarile acestuia cu pana la 40% sau chiar sa le dubleze.
"In medie, o serie speciala poate sa creasca vanzarile modelului respectiv cu 20-40%, pe durata promotiei. Fata de modelul clasic, aceasta vine cu ceva nou si de aceea atrage atentia clientilor. O editie speciala poate sa si dubleze vanzarile unui model, mai ales daca este bine gandita, iar comunicarea este la un nivel ridicat", a subliniat Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Toyota Romania, importatorul marcilor Toyota si Lexus pe piata locala.
Bugetul de marketing si comunicare al Toyota Romania va creste in acest an cu peste 50% in raport cu anul anterior, la o valoare cuprinsa intre 3 si 7 milioane de euro, potrivit importatorului. Campaniile de promovare vor include si reclame la TV.
"Campania de promovare se va derula pe toate mediiile, radio, TV, presa scrisa, materiale de showroom, cat si pe internet. Cel mai mult renteaza televiziunea. TV-ul este in Romania un mediu ieftin, avand in vedere audienta. In functie de model se stabileste si un public-tinta. Daca un model are ca public-tinta un milion de oameni din tara, TV-ul este un mediu de promovare eficient", a spus Bordeanu.
Toyota Romania si-a mentinut si in 2007 pozitia de cel mai puternic importator al unei marci japoneze, vanzarile atingand nivelul de 10.301 unitati, in crestere cu aproape 70% in comparatie cu 2006. In prima luna a anului importatorul a comercializat aproximativ 800 de unitati, in crestere cu peste 60% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
"In 2008 vanzarile Toyota pe piata locala vor creste cu 30% datorita dezvoltarii retelei. Incetinirea ritmului de crestere de la peste 70% la 30% se va datora factorilor externi, precum taxa de prima inmatriculare (dev