Profitul si cifra de afaceri nu trebuie sa fie singurele obiective ale unui CEO pentru ca evolutia acestor indicatori nu face dintr-un om de afaceri un lider eficient.
Dat fiind faptul ca majoritatea companiilor sunt conduse in prezent de oameni de afaceri, intre 50 si 75% dintre managerii generali din lume sunt "lideri negativi, insa ei sunt si cei care definesc eficienta in afaceri", a declarat pentru ZF Robert Hogan, presedinte al Hogan Assessment Systems, firma de consultanta in managementul talentelor si dezvoltarea lidership-ului.
"Oamenii de afaceri, in general, nu sunt oameni 'de treaba'. Ei au un simt al eticii foarte scazut, sunt montati in propriile obiective si nu sunt lideri veritabili. Desi nu sunt pe placul angajatilor, ei pot duce compania spre profit intr-un mod cat mai simplu. Si tot ei sunt cei de care piata are nevoie pentru a merge inainte", afirma Hogan.
In Romania, unde majoritatea companiilor de pe piata sunt IMM-uri, pentru ca un antreprenor sa fie eficient pentru dezvoltarea companiei, el trebuie sa respecte anumite conditii.
"Piata din Romania este o piata care produce lideri. Oportunitatile din prezent fac sa apara pe piata numerosi antreprenori care nu au avut contact anterior cu mediul de afaceri, intrarea pe piata fiindu-le usurata de conditiile de crestere rapida a afacerilor noi, care exista in prezent si de care multi antreprenori profita", Rostislav Benak, managing director al Assesment Systems din Cehia.
Pentru a fi lider insa, este nevoie de ceva mai mult decat un simt dezvoltat al afacerilor. Personalitatea managerului este unul dintre factorii care contribuie in mod clar la evolutia companiei. Spre exemplu, din totalul profitului unei companii 17% invariabil se datoreaza personalitatii CEO-ului, concluzioneaza studiile realizate de Hogan Assessment Systems ale carei teste de evaluare a