Doi grei ai creatiei publicitare europene, Johannes Newrkla, presedintele Art Directors Club Europe, si Andrea Stillacci, copresedinte CB Grey Paris, au vorbit pentru HotNews.ro despre modul in care marile idei ce impun branduri globale si marile talente locale fac fata fragmentarii mediatice, noilor tehnologii si schizofreniei ce cuprinde atat publicul larg, cat si lumea comunicarii.
Stillacci si Newrkla s-au aflat, la sfarsitul saptamanii trecute, la festivalul AdPrint de la Brasov, unde au preferat sa vorbeasca mai putin despre print si mai mult despre felul cum diversificarea si multiplicarea mass-media afecteaza mesajul publicitar si cum trebuie sa se adapteze acestea socurilor prin care trece in prezent industria.
Andrea Stillacci, copresedinte si Executive Creative Director la CB Grey - Paris, este adeptul teoriei ca niciodata noile media nu vor duce la disparitia celor vechi si ca marile idei, pe baza carora se cladesc brandurile internationale, nu pot fi afectate de canalul prin care ating publicul vizat. Dar, admite el, pot suferi modificari substantiale in momentul in care interactivitatea pune stapanire pe mesajul publicitar - cum s-a intamplat cu Wilkinson D.A.R.E., campanie franceza pe care el a elaborat-o.
La randul sau, Johannes Newrkla, presedintele ADC*E, a insistat, la Brasov, pe ideea ca, dat fiind caracterul "nelimitat" al web-ului si al noilor media, viralele pot fi cea mai buna solutie de promovare a unui brand atat la nivel local, cat si mondial, atat timp cat surprind "spiritul locului" in fata unor consumatori tot mai "schizofrenici".
Andrea Stillacci: Web-ul si posterele - cele mai bune vehicule pentru brandurile globale
Rep.: Dumneavoastra descrieti media ca fiind, in esenta, spatiul dintre un brand si publicul sau. Cand acest spatiu devine tot mai fragmentat, cum este afectata distrib