INFRASTRUCTURÅ ● CNADNR vrea să paseze întreţinerea drumurilor către companii private
Autorităţile consideră că starea proastă a drumurilor se poate remedia prin concesionarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii către firme private. Garanţia lucrărilor executate la autostrăzi a expirat şi întreţinerea acestora costă 50 de milioane de euro pe an.
INFRASTRUCTURÅ ● CNADNR vrea să paseze întreţinerea drumurilor către companii private
Autorităţile consideră că starea proastă a drumurilor se poate remedia prin concesionarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii către firme private. Garanţia lucrărilor executate la autostrăzi a expirat şi întreţinerea acestora costă 50 de milioane de euro pe an.
De râsul curcilor! După ce că avem doar două autostrăzi mari şi late în România, mai sunt şi pline de gropi pe care autorităţile nu le repară, deoarece speră ca anul acesta să le concesioneze. Deşi trei din cinci tronsoane, cât are autostrada A2 Bucureşti – Cernavodă, nu mai sunt în garanţie, drumarii dorm liniştiţi. "Lucrările realizate pe autostrada A1 Bucureşti – Piteşti au o garanţie de 24 de luni, în prezent aflându-se încă în perioada de garanţie. Acelaşi lucru este valabil şi pentru două dintre sectoarele autostrăzii A2, şi anume Drajna – Feteşti şi Feteşti – Cernavodă. Celelalte tronsoane, Bucureşti – Fundulea, Fundulea – Lehliu şi Lehliu – Drajna, au avut o perioadă de garanţie de 12 luni, care a expirat", ne-a explicat Ştefan Sebastian Szobotka, Direcţia Comunicare din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
SOLUŢIE. Deoarece autorităţile nu se pot ocupa de întreţinerea celor două autostrăzi, au decis să le concesioneze. "În primăvară sperăm să realizăm licitaţia pentru concesionarea autostrăzilor A1 şi A2. Concesionarea se va face pe o perioadă de 29 d