Clientii posomorati spera ca daca merg cumparaturi isi vor „ridica” respectul de sine, dar aceasta terapie ii va face sa cheltuie mai mult pentru un produs si sa va ajunge sa regrete acest lucru, arata un nou studiu.
Potrivit cercetarii ale carei rezultate au fost anuntate la congresul anual al Societatii pentru Psihologia Sociala si a Personalitatii, persoanele introspective care sunt deprimate tind sa cheltuie mai multi bani pe acelasi produs comparativ cu alte persoane care sunt neutre din punct de vedere emotional. Studii anterioare au trasat o legatura intre stare psihologica si cheltuieli.
„Este o combinatie intre tristete si atentie care atrage efectul”, sustine Cynthia Cryder, dela Universitatea Carnegie Mellon. „Aceste persoane incearca sa isi creasca valoare personala si o modalitate de a face acest lucru este sa achizitioneze bunuri materiale”, a explicat cercetatorul.
Pentru a evita regretele de mai tarziu, in legatura cu achizitiile facute este ca persoana in cauza sa constientizeze faptul ca este trista. Oamenii de stiinta au observat in cazul participantilor la studiu ca acestia nu aveau vreo idee ca felul in care se simteau le influenta deciziliile la shopping.
Gandul Clientii posomorati spera ca daca merg cumparaturi isi vor „ridica” respectul de sine, dar aceasta terapie ii va face sa cheltuie mai mult pentru un produs si sa va ajunge sa regrete acest lucru, arata un nou studiu.
Potrivit cercetarii ale carei rezultate au fost anuntate la congresul anual al Societatii pentru Psihologia Sociala si a Personalitatii, persoanele introspective care sunt deprimate tind sa cheltuie mai multi bani pe acelasi produs comparativ cu alte persoane care sunt neutre din punct de vedere emotional. Studii anterioare au trasat o legatura intre stare psihologica si cheltuieli.
„Este o combinatie intre tr