În ciuda aprecierii euro, producătorii nemţi au fost la mare căutare şi anul trecut, când exporturile au ajuns la 1.400 miliarde de dolari. Consumatorii germani devin mai optimişti în În ciuda aprecierii euro, producătorii nemţi au fost la mare căutare şi anul trecut, când exporturile au ajuns la 1.400 miliarde de dolari.
Consumatorii germani devin mai optimişti în condiţiile în care rata şomajului este în scădere şi dau semne că sunt dispuşi să cheltuiască mai mult.
Comenzile industriale au crescut cu 14% în luna decembrie a anului trecut, alimentate de cererea de peste hotare, iar rata şomajului a scăzut la cel mai mic nivel din ultimii 15 ani. Astfel, nu este de mirare că Germania a reuşit să-şi menţină şi anul acesta poziţia de lider mondial al exporturilor.
Datele oficiale arată că, anul acesta, Germania va înregistra o încetinire a creşterii economice, de la 2,5% la 1,7%. Cu toate acestea, 2007 a fost un an productiv pentru germani în ciuda presiunii exercitate de aprecierea euro faţă de moneda europeană. Producţia totală de bunuri de consum din Germania a crescut cu 2,3% în ultima lună a anului trecut, iar exporturile au atins nivelul de 1.400 miliarde de dolari (969 miliarde de euro).
Vitalitatea comerţului exterior chinez a născut temeri legate de supremaţia Germaniei, cel mai mare exportator mondial încă din 2003. Însă China ar putea să surclaseze Germania abia anul viitor, este de părere Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC). Livrările chineze în străinătate au însumat 841 miliarde de euro (1.218 miliarde de dolari) în 2007.
Exporturile Germaniei au crescut cu 8,5%, anul trecut faţă de 2006, ceea ce arată că popularitatea produselor germane se menţine în continuare ridicată. Automobilele fabricate în Germania au continuat să fie căutate peste hotare.
Companiile nemţeşti producătoare de automobile, printre