Retailerul suedez de mobila IKEA investeste anual 570.000 de euro in pregatirea celor 500 de angajati ai sai, trainingurile organizate atat in tara, cat si in strainatate fiind menite sa transforme orice simplu lucrator intr-un potential sef de magazin.
Programele de pregatire dedicate angajatilor IKEA sunt derulate pentru toti lucratorii din cadrul companiei, indiferent de pozitia ierarhica pe care o ocupa acestia. Dincolo de scopul sau de a livra informatii privind cultura organizationala si de a obtine rezultate concrete, contorizate in gradul de satisfactie al clientilor, trainingurile derulate de marele retailer inseamna o investitie masiva anuala, de peste jumatate de milion de euro.
“Majoritatea programelor de training sunt organizate intern, atat in Romania, cat si peste hotare si, sub o forma sau alta, toti angajatii beneficiaza de ele. Intregul program de dobandire a cunostintelor, abilitatatilor este structurat in doua directii principale. Prima se refera la dobandirea cunostintelor, a informatiilor, fie ele generale - despre conceptul IKEA - sau specifice fiecarei pozitii sau departament, iar cea de-a doua este una preponderent practica, aceasta presupunand implementarea cunostintelor dobandite si exersarea job-ului in sine”, a declarat, pentru Wall-Street, Oliver Lorincz (foto), manager al departamentului de resurse umane in cadrul IKEA Romania.
Lorincz considera ca IKEA propune un concept viu, care se dezvolta si se perfectioneaza in permanenta, ceea ce presupune o invatare continua. Dificultatile cele mai mari deriva tocmai din acest caracter inovator, in conditiile in care IKEA nu beneficiaza de modele din care sa se inspire.
„Suntem oamenii care implementeaza un concept cu totul nou in Romania, si ne dorim cu putere ca acesta sa aiba succesul pe care il merita. Acesta e unul dintre dezavantajele cu care te confrunti atunci ca