Va propun un experiment: incearcati sa va dati seama cum se numeste programul de stiri sportive al Pro TV. Teoretic, ar trebui sa fie usor. Este vorba de cel mai urmarit program de gen de pe piata si una dintre productiile care inregistreaza cele mai mari rating-uri ale postului. Si totusi, sunt convins ca foarte putini dintre cei care urmaresc aproape zilnic acest program stiu ca denumirea exacta este "Stirile Pro TV din Sport".
De ce?
Pentru ca e mai usor sa spui c-ai vazut la Pro TV decat la "Stirile ProTV din Sport". Pentru ca e o titulatura greu de retinut. Pentru ca postul nu a investit in promovarea acestei denumiri. Pentru ca nu are un logo memorabil. Pentru ca...
Totusi, poate n-ai chef de Pro TV. Poate nu-ti place Pro TV. Bun. Cum se numeste jurnalul sportiv de la Antena 1?
Exista o oarecare sansa sa ghicesti denumirea corecta. Spun asta pentru ca oamenii de la Antena au facut o chestie desteapta si au investit in promovarea denumirii printr-un efort consistent de marketing (promovare in Gazeta Sporturilor, www.gsp.ro, bannere pe stadioane, mentiuni in timpul comentariilor din Liga 1, Cupa Romaniei etc.)
Dar cat de usor este de retinut o denumire care presupune rostirea a nu mai putin de 13 silabe? ... "Sti-ri-le Spor-ti-ve a-le An-te-nei 1 (u-nu)". Cam greu, nu?
Nici CNA nu stie cum ii cheama
In fine, daca am merge mai departe am descoperi ca programele de stiri sportive ale altor 4 televiziuni sunt denumite identic - "Sport" si le lipseste din identitatea vizuala un logo memorabil.
Astfel, nu mai e de mirare ca pana si institutia care monitorizeaza atent productiile TV, Consiliul National al Audiovizualului (CNA), are dificultati majore sa le zica pe nume. Zilele trecute, CNA a sanctionat Stirile Pro TV din Sport cu o somatie publica pentru difuzarea unei informat