Vanzarile celor mai mari trei grupuri de retail de pe piata locala - dintre care doua germane - au avansat cu peste un miliard de euro anul trecut fata de 2006, pe fondul cresterii rapide a numarului de magazine.
Primii trei jucatori din comertul romanesc, Metro, Rewe si Carrefour, au avut vanzari cumulate de aproximativ 4,3 miliarde de euro anul trecut, peste nivelul afacerilor inregistrate in 2006 de cei mai mari zece jucatori de pe piata de profil. Expansiunea retelelor a accelerat si in 2007 ritmul de crestere al celor mai puternici retaileri.
Metro, care nu a anuntat inca valoarea afacerilor inregistrate in Romania, ar putea trece pragul de doua miliarde de euro la nivelul anului 2007, in timp ce Rewe a crescut cu aproximativ 38% fata de 2006 si a ajuns la vanzari de circa 1,45 miliarde de euro pe piata locala, pastrand astfel aceeasi distanta fata de principalul sau competitor, Metro.
Rewe a comunicat separat, pe fiecare divizie, vanzarile realizate in Romania in 2007.
La randul sau, reteaua franceza de hipermarketuri Carrefour a raportat in acelasi interval in Romania cel mai mare ritm de majorare a vanzarilor de pe toate pietele pe care activeaza (peste 40%). Pe o piata pe care formatele moderne de comert se indreapta in acest an spre 50% din valoarea totala a vanzarilor de bunuri de larg consum, germanii conduc detasat pe majoritatea segmentelor din retail si ar putea castiga in urmatorii ani si ultima reduta - hipermarketurile - tot printr-o expansiune agresiva.
Cu toate ca retailerul Carrefour se extinde de anul trecut si cu a doua divizie, de supermarketuri, grupurile germane Metro si Rewe par de neclintit si in acest an din fruntea clasamentului din retailul FMCG (bunuri de larg consum).
Metro si Rewe au fost primii jucatori de talie internationala care au intrat in comertul local, in 1996 si respectiv 199