Ma numesc Constanta Vlad, sunt institutor si predau limba franceza intr-o scoala din judetul Buzau (la 40 km de orasul Buzau, in mediul rural).
In prezentul mesaj doresc sa-mi exprim parerea fata de Proiectul de Lege a invatamantului, aflat in dezbatere publica in aceasta perioada. V-am ales pe dvs., pentru ca va citesc in fiecare saptamana si am incredere in ceea ce scrieti. Sper ca veti analiza cu atentie aceasta problema si o veti pune in discutie in paginile revistei.
Iata argumentele mele impotriva acestui proiect aflat in dezbatere publica: 1. sistemul de admitere pe baza tezelor unice si a mediei notelor din anii de studiu incurajeaza elevii slabi si ii determina pe toti, indiferent de nivel, sa "alerge" dupa note si nu sa invete; 2. la tezele unice (organizate la nivelul scolii), elevii sunt lasati sa copieze de catre profesorii supraveghetori; 3. salarizarea cadrelor didactice se va face in functie de notele obtinute de elevi la teze; nu este corect, deoarece cadrele didactice isi fac datoria, insa elevii au sufletul pervertit de manele si de televizor, nu citesc lecturile recomandate la ora de limba romana; la oras, tentatiile sunt mai mari; 4. toate scolile, si cele vechi, si cele noi, construite in cadrul Programului de Reabilitare a Invatamantului Rural, au cate 5 sali de clasa, avem clase paralele la gimnaziu si se invata in doua schimburi; unde vor invata clasa a IX-a si clasa pregatitoare, propuse de noua lege? 5. participarea la titularizare va fi conditionata de participarea la cursuri de perfectionare organizate la nivel judetean; anul acesta, in judetul Buzau, selectia cadrelor didactice s-a realizat preferential de catre inspectorii de specialitate; 6. directorul scolii va fi numit in urma concursului, cu avizul autoritatilor locale, iar titularizarea va fi la nivel de scoala; astfel, candidatii trebuie sa aiba relatii bune cu di