Chiar daca site-urile dedicate politicii sunt la moda in Statele Unite in aceasta perioada, nu foarte multe companii si-ar asocia numele cu astfel de proiecte media.
Utilizatorii de Internet din Statele Unite au acordat in ultimele luni o atentie mai mare siteurilor politice comparativ cu alte tipuri de proiecte online. Potrivit datelor furnizate de comScore Media Metrix, politicul ocupa un loc considerabil in topul celor mai vizitate site-uri din Statele Unite, cu o crestere de 35% in decembrie 2007, fata de 2006, in contextul alegerilor prezidentiale care au loc anul acesta.
De asemenea, site-urile dedicate comunitatii femeilor si cele cu stiri de divertisment au inregistrat o crestere similara de 35 %. Astfel, fata de anul 2006, in 2007 s-au inregistrat, in principiu, cresteri de trafic pe majoritatea site-urilor din Statele Unite.
Internetul a devenit principala sursa de informare in ceea ce priveste statutul campaniilor electorale prezidentiale. Aproape un sfert din populatia americana, 24%, declara ca se folosesc cu regularitate de datele furnizate pe Internet pentru a se informa referitor la situatia politicii, acest lucru insemnand o dublare a procentului, fata de anul 2004.
De asemenea, ponderea campaniilor de informare politica in mediul online a crescut de la 20%, in 2004, la 42% in 2007, chiar si in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani, potrivit Pew Internet & American Life Project.
Cercetarea Pew, organizata pe un esantion de 1.430 de adulti in perioada 19-30 decembrie, arata ca stirile despre campaniile electorale si comunitatea poltica au fost vizate, in defavoarea surselor traditionale de informare. Fata de anul 2000, cand o pondere mare o aveau televiziunile de stiri si ziarele locale, anul 2007 a inregistrat o crestere sporita in segmentul online ( de la 9% la 24% ).
Un studiu efectuat de