Fostul şef al Delegaţiei Comisiei Europene în România, Jonathan Scheele, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă pe tema lipsei reformei în învăţământ, că sistemul educaţional românesc, mai ales cel primar, „a rămas tributar stereotipurilor din perioada comunistă”.
Scheele a precizat că, în calitate de cetăţean european, a observat că România trebuie să îşi modernizeze sistemul de învăţământ, principala critică adusă fiind lipsa de preocupare pentru creativitate a copiilor şi axarea pe acumularea de cunoştinţe.
În opinia oficialului european, problemele pe care le-au avut românii care au căutat un loc în Europa, în 2007, „se datorează unor imperfecţiuni ale mecanismelor de adaptare care ar trebui imputate mai degrabă sistemului educaţional”, ce a fost caracterizat drept „demodat”.
Fostul ambasador al Comisiei în România a mai spus că autorităţile române, indiferent de culoarea politică, se apleacă doar către lucruri grave şi cu efecte vizibile imediate, cum ar fi combaterea corupţiei sau reforma în Justiţie.
Dacă este neglijată, educaţia preşcolară „poate aduce prejudicii cel puţin la fel de mari cum o face corupţia, numai că pe termen lung şi foarte greu de remediat”, a atras atenţia Scheele. (R. I. N.)
Fostul şef al Delegaţiei Comisiei Europene în România, Jonathan Scheele, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă pe tema lipsei reformei în învăţământ, că sistemul educaţional românesc, mai ales cel primar, „a rămas tributar stereotipurilor din perioada comunistă”.
Scheele a precizat că, în calitate de cetăţean european, a observat că România trebuie să îşi modernizeze sistemul de învăţământ, principala critică adusă fiind lipsa de preocupare pentru creativitate a copiilor şi axarea pe acumularea de cunoştinţe.
În opinia oficialului european, problemele pe care le-au avut românii care au căutat un loc în Europa, în 20