Compania clujeana producatoare de lenjerie intima Jolidon, controlata de omul de afaceri Gabriel Carlig, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro, la nivel de grup, din care 60% reprezinta afacerile pe pietele externe.
Cele 48 de magazine proprii si in franciza pe care compania le detine in Italia, Ungaria si Franta au contribuit cu 36 de milioane de euro la cifra de afaceri a Jolidon, in timp ce businessul la nivel local, respectiv productia si retailul, a incheiat anul trecut cu afaceri de 24 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie.
"Avem doua branduri - Infiore si Chiaro di Luna -care se vand foarte bine in Italia, dar si canalele de vanzare angro contribuie mult la cresterea cifrei de afaceri", spun reprezentantii companiei.
Jolidon ramane cel mai bine vandut brand, contribuind cu 70% la businessul grupului. Pentru acest an, reprezentantii companiei intentioneaza sa extinda lantul de magazine din strainatate, pietele vizate fiind Franta si Rusia.
"Vom mai deschide in Franta inca zece magazine in sistem de franciza si ne uitam si spre piata din Rusia pentru ca exista cerere, e o piata atractiva", spune Gabriel Carlig, proprietarul Jolidon.
Cresterea exporturilor a determinat startul investitiilor in afara tarii, prima data in Ungaria, prin infiintarea companiei Jolidon Hungary KFT la Budapesta in anul 2000, apoi in Italia, cu Jolidon Italia, deschisa in 2001 la Milano, iar in 2003, in Franta cu Jolidon France, infiintata la Paris. In 2005 compania si-a continuat investitia in Franta prin deschiderea celui de al doilea sediu la Lyon. Dezvoltarea la nivel international a fost principalul factor de crestere a businessului companiei.
In 2007 exporturile companiei au depasit cu 56 de procente valoarea exporturilor atinsa cu un an in urma, ajungand la