Viteza devine esenţială, anul acesta, pentru dezvoltatorii de centre comerciale, pe o piaţă cu concurenţă în creştere şi cu investitori care nu se mai înghesuie să cumpere proiecte neînchiriate. Companiile implicate în realizarea de centre comerciale văd anul 2008 ca pe un punct de cotitură. „Avalanşa“ de inaugurări anunţate arată clar că developerii se grăbesc să-şi asigure, prin proiectele propuse, o porţiune cât mai mare din piaţa de profil. &bdqu
Viteza devine esenţială, anul acesta, pentru dezvoltatorii de centre comerciale, pe o piaţă cu concurenţă în creştere şi cu investitori care nu se mai înghesuie să cumpere proiecte neînchiriate.
Companiile implicate în realizarea de centre comerciale văd anul 2008 ca pe un punct de cotitură. „Avalanşa“ de inaugurări anunţate arată clar că developerii se grăbesc să-şi asigure, prin proiectele propuse, o porţiune cât mai mare din piaţa de profil. „Rapiditatea de reacţie este un factor esenţial. Dacă un investitor vrea să dezvolte un proiect într-o anumită localitate şi află ulterior că un competitor are aceleaşi intenţii, e în interesul său să respecte planurile şi să livreze mallul la termen“, declară Tomer Barhom, directorul grupului Euromall. Firma sa a inaugurat, anul trecut, centrul Euromall Piteşti, achiziţionat imediat după finalizare de către Immoeast, pentru aproape 90 de milioane de euro.
Pe piaţă sunt anunţate circa o sută de proiecte comerciale, anul acesta fiind programată finalizarea şi lansarea a 15 dintre ele. „Proiectele livrate vor reprezenta un plus pentru dezvoltatorii lor, care şi-au onorat astfel anunţurile de anul trecut. Este normal ca cei care se mişcă încet să aibă probleme într-o piaţă atât de dinamică. Primul venit dobândeşte un avantaj competitiv greu de surmontat“, spune Georgiana Andrei, retail broker la Colliers