David Beckham, James LeBron, Ian Thorpe sunt câteva dintre "stelele" sportului mondial care au promovat brandurile Nike şi Adidas . Adidas şi Nike sunt doi uriaşi care au luptat mereu pentru David Beckham, James LeBron, Ian Thorpe sunt câteva dintre "stelele" sportului mondial care au promovat brandurile Nike şi Adidas .
Adidas şi Nike sunt doi uriaşi care au luptat mereu pentru supremaţie pe piaţa sportivă mondială. Nike se îndreaptă acum spre promovarea digitală şi vrea să devină mai relevant la nivel local, iar Adidas se bazează pe relaţia construită de-a lungul timpului cu sportivi celebri.
Sportul este un segment atractiv şi profitabil dacă există o strategie bună de marketing şi publicitate. Şi se pare că Nike şi Adidas au prins gustul banilor.
Înfiinţat de atletul Phil Knight de la Universitatea din Oregon în 1964, brandul Nike a funcţionat până în 1972 sub numele de Blue Ribbon Sports şi opera ca distribuitor pentru furnizorul de încălţăminte japonez, Onitsuka Tiger. Odată cu creşterea popularităţii atleţilor din Oregon a crescut şi popularitatea brandului.
Cuvintele-cheie care definesc această marcă sunt creativitatea, simplitatea şi dinamismul. Chiar şi numele, care provine de la denumirea zeiţei greceşti a victoriei, Nike, defineşte dorinţa brandului de putere pe piaţă. "Eşti la fel de bun ca şi clientul tău, iar ideile bune vin de la clienţi puternici", afirmă lvaro Sotomayor - Creative Director Nike EMEA, în cadrul festivalului AdPrint 2008.
Primul avânt de marketing a venit în urma contractului semnat cu tenismenul român Ilie Năstase în anii "80. Au urmat alte contracte şi sponsorizări cu sportivi cunoscuţi. În 1980, Nike deţinea 50% din market share-ul SUA în privinţa echipamentelor sportive. Creşterea sa s-a datorat mai degrabă publicităţii "word of foot" şi mai puţin publicităţii televizate. P