La cinci ani de la fondarea primei agenţii de profil din România - Brandient, şi după ce a depăşit un milion de dolari - cifră de afaceri, Aneta Bogdan discută vânzarea unui pachet din acţiuni. Era în vara anului 2002 când Aneta Bogdan şi Cristian (Kit) Paul înfiinţau Brandient. La momentul lansării agenţiei, brandingul nu se bucura în România de strălucirea financiară sau de cererea de servicii specifică agenţiilor de publicitate. Practicienii din domeniu erau nev
La cinci ani de la fondarea primei agenţii de profil din România - Brandient, şi după ce a depăşit un milion de dolari - cifră de afaceri, Aneta Bogdan discută vânzarea unui pachet din acţiuni.
Era în vara anului 2002 când Aneta Bogdan şi Cristian (Kit) Paul înfiinţau Brandient. La momentul lansării agenţiei, brandingul nu se bucura în România de strălucirea financiară sau de cererea de servicii specifică agenţiilor de publicitate. Practicienii din domeniu erau nevoiţi să explice clienţilor de ce sunt necesare serviciile oferite şi care sunt diferenţele dintre o agenţie de publicitate şi una de branding. S-au schimbat lucrurile între timp? „După cinci ani, pot spune că s-au schimbat multe, pornind de la transformarea afacerii dintr-un «two man show» într-o organizaţie. Sunt multe lucruri pe care acum nu le mai facem singuri şi am ajuns la nivelul în care ideile valoroase vin de la oamenii din jur, nu doar de la mine sau de la Kit, cum s-a întâmplat la început. În antreprenoriatul de tip servicii profesionale, la un moment dat, oboseşti să ai o opinie doar tu“, explică Aneta Bogdan, managing partner al Brandient.
Şi piaţa de profil s-a aglomerat, iar cifrele de afaceri din consultanţa de branding şi design au crescut. Chiar dacă încasările sunt mult mai mici, comparativ cu cele din publicitate, profitabilitatea agenţiilor din br