Comisia Europeană se va pronunţa în acest caz până la finele lunii februarie
După discuţii aprinse mai mult pe chestiuni de principiu decât pe proiectul de lege, senatorii au votat ieri actul normativ de privatizare a Automobile Craiova, aprobând astfel preluarea acestei societăţi de către compania Ford.
Munca de convingere a fost dusă de preşedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, fostul ministru liberal de finanţe, Sebastian Vlădescu. Votul a fost dat chiar dacă actul normativ nu figura pe ordinea de zi a Senatului, introducerea sa spre dezbatere fiind aprobată la începutul şedinţei de plen.
În sprijinul lui Vlădescu a sărit şi ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, care le-a spus senatorilor că „la Craiova nu se produce nimic, iar cei 3.700 de angajaţi stau şi aşteaptă să vadă ce se întâmplă cu ei“.
Acesta a completat că, în urma preluării societăţii de către Ford, se vor construi 300.000 de maşini şi de motoare pe an, se va dubla numărul de angajaţi ai Automobile Craiova, se vor crea 30.000 de noi locuri de muncă în industriile conexe şi se vor cheltui anual în economia românească aproximativ un miliard de euro.
Au existat şi propuneri ca acest proiect de lege să ajungă la vot după 28 februarie, când Comisia Europeană va transmite un răspuns asupra privatizării Automobile Craiova. Sebastian Vlădescu a precizat însă că autorităţile române sunt „optimiste“ cu privire la răspunsul CE, astfel că trebuie să se ofere companiei Ford posibilitatea de a începe procedurile de preluare, din luna martie. „Viteza de realizare a investiţiei este o problemă vitală“, spus Vlădescu.
Senatul este prima Cameră sesizată, forul decizional în cazul acestui act normativ fiind Camera Deputaţilor.
Comisia Europeană a lansat, în octombrie 2007, o investigaţie privind posibilele ajutoare de stat acordate Automobile C