Indienii de la Tata Motors vor sa schimbe fata lumii auto prin lansarea in India a celei mai ieftine masini din lume. Insa, oricat ar parea de entuziasmant proiectul, e foarte probabil ca vor aparea piedici semnificative. O analiza publicata de site-ul just-auto.com trece in revista greutatile care pot sta in calea visului celor de Tata Motors.
Henry Ford cu modelul Ford T a motorizat America la inceputul secolului trecut. Acum povestea pare sa se repete intr-un anume fel si pentru India. Compania Tata Motors va incepe sa vanda masina de 2.500 de dolari si spera sa-si gaseasca in viitor un milion de clienti anual pentru ea. Insa pretul nu e cheia succesului, iar obstacolele ce stau in calea indienilor sunt multe. Ford T intra in America pe o piata aproape fara masini, benzina era ieftina, la fel si materialele de constructii. Astazi, chiar si in India strazile sunt pline de masini, materialele s-au scumpit, energia costa din ce in ce mai mult, iar riscul de a pierde multi bani cu un proiect nefezabil este tot mai mare. In plus, Tata Motors vrea in patru - cinci ani sa aduca masina in Europa, loc unde nu o va putea vinde nici pe departe atat de ieftin ca in India.
Site-ul just-auto publica o analiza cu o serie de factori care pot sta in calea planurilor marete ale indienilor. Cum poti face o mica avere construind masini low - cost?, se intreaba just-auto care da si raspunsul: "Porneste de la o avere mare!"
Nano - viitoare sursa de blocaje in trafic
Telul principal al Tata cu modelul Nano este sa le ofere sansa celor care nu au bani decat de scutere sau motciclete sa-si cumpere o masina. Insa drumurile din India, atatea cate sunt, deja fac fata cu greu numarului mare de masini. Daca tot mai multi vor renunta la motociclete pentru a-si cumpara masini, atunci soselele se vor bloca total O solutie ar fi construirea de noi drumuri, in