» Statul roman a reusit conciliereacu compania germana Reinhold Meister,
care fusese eliminata dupa ce castigase licitatia pentru reabilitarea malurilor Canalului Sulina.
» Fostul director al AFDJ a tarat statul intr-o tarasenie care a ajuns in atentia OLAF.
» "Interesul" unui consortiu format din trei firme galatene, cifrat la 7 milioane euro peste oferta Reinhold Meister, ar fi produs statului roman pagube de zeci de milioane de euro.
Povestea creditului de 30 de milioane de euro acordat Romaniei de Banca Europeana de Investitii pentru proiectul "Aparare maluri Canal Sulina (2000 – 540)" este veche. Dateaza din 2002. Creditul a fost angajat pentru sustinerea financiara a reabilitarii Canalului Sulina. Pentru a fi permisa navigatia navelor maritime cu deplasament de 25.000 tone dead weight, este necesara asigurarea unei adancimi de 24 de picioare, adica 7,32 metri. In timp, intensificarea navigatiei pe canal, actiunea valurilor, curentilor, bancurilor de sloiuri au determinat o eroziune pronuntata a malurilor canalului. Au aparut deja sectoare pe care trebuie sa se intervina in regim de urgenta. Miza lucrarilor de reabilitare a Canalului Sulina este mai mult decat importanta pentru statul roman, de executarea acestor lucrari depinzand continuarea navigatiei navelor cu capacitati mari pe Dunarea Maritima, intre Bara Sulina si porturile Tulcea, Galati si Braila. Discutand despre importanta reabilitarii Canalului Sulina, ar trebui macar sa amintim aici si de alternativa ucraineana, Canalul Bastroe, care, daca nu am reabilita Canalul Sulina, ar putea deveni o cale a navelor maritime la Dunarea de Jos, inclusiv a celor romanesti. In prima faza, proiectul presupune executarea lucrarilor de reabilitare a malurilor pe o lungime de 15,2 km, din cei 62,5 km de canal. Pentru prima faza, a fost angajat creditul de la Banca Europeana de