Ziarele naţionale înregistrează pierderi mici de cititori, în ciuda unor campanii agresive de marketing. Ultimul raport al Studiului Naţional de Audienţă Focus (octombrie 2006-octombrie Ziarele naţionale înregistrează pierderi mici de cititori, în ciuda unor campanii agresive de marketing.
Ultimul raport al Studiului Naţional de Audienţă Focus (octombrie 2006-octombrie 2007) arată o scădere semnificativă a audienţei nu doar a cotidienelor quality (aşa-numitele ziare de calitate), dar şi a celorlalte publicaţii. Faţă de măsurătoarea precedentă (iulie 2006 - iulie 2007), aceste ziare au pierdut 3,7% din audienţă.
Chiar dacă oamenii de presă sunt optimişti în ceea ce priveşte viitorul printului, ultimele cifre de audienţă pun în evidenţă o erodare constantă a audienţei presei scrise. Majoritatea titlurilor au pierdut cititori, cu câteva excepţii: "Cotidianul", care a avut o creştere de 6,7% (11.000 de cititori), şi "Curierul Naţional", care a mai crescut faţă de valul precedent cu încă 13.000 de cititori. Trebuie precizat că săptămânalul de business "Săptămâna financiară" s-a oprit din scădere de la măsurătorile precedente când pierduse 2.000 de cititori. Ziarul editat de Intact are acum 229.000 de cititori.
"Ziua" a pierdut cei mai mulţi cititori
Cele mai mari scăderi le-au avut "Ziua", care a pierdut 45.000 de cititori (înregistrând o descreştere de aproximativ 20%), "Evenimentul zilei", care are cu 28.000 de cititori mai puţin faţă de valul precedent (iulie 2006-iulie 2007). Şi "România Liberă" este pe o pantă descendentă, cu 20.000 de consumatori de presă scrisă mai puţin şi o scădere de aproape 7%.
Fostul ziar al lui Cristian Tudor Popescu, şi publicaţie editată de Publimedia International, "Gândul", are cu 21.000 de cititori în minus, iar "Adevărul" cu 7.000, înregistrând cea mai mică scădere din clasamentul public