Indiferent de mărimea unei firme, pentru a-ţi construi o imagine credibilă în piaţă şi în faţa angajaţilor, e nevoie de instrumente de relaţii publice. Specialiştii din domeniu spun că, în timp ce prin publicitate îţi faci o imagine bună, relaţiile publice te ajută să-ţi dezvolţi una credibilă. Relaţiile publice (PR) reprezintă o funcţie a managementului şi înseamnă un mediator între firmă şi colaboratori, fie ei angajaţi sau clienţi. „E foarte important să fii credibil. Dacă dezmăgeşti lumea sau îţi pierzi credibilitatea, nu mai exişti ca organizaţie. Iar PR-ul te ajută să devii credibil prin comunicarea directă şi sinceră. În străinătate, foarte mult din bugetul unei companii se alocă publicităţii şi relaţiilor publice. În timp ce publicitatea te ajută să fii vizibil (în mass-media, în publicitate stradală, etc.), relaţiile publice te ajută prin organizarea de evenimente interne şi externe, să obţii bunăvoinţa angajaţilor şi partenerilor, respectiv a publicului larg (concursuri, team-building-uri, petreceri, spectacole, trainguri), acoperirea media în articole, trimiterea de news-letters, e-mail-uri personalizate, comunicarea cu ajutorul blogurilor şi al reţelelor sociale“, a declarat Alin Mechenici, preşedintele „PR Pătrat“, prima asociaţie de comunicare şi relaţii publice din Oltenia. PR-ul, indispensabil organizaţiilor mijlocii şi mariAlin Mechenici a explicat că PR-ul este cel care ajută firmele, fie ele mici sau mari, să se diferenţieze faţă de competitori prin grija şi atenţia pe care le acordă mediului intern (angajaţi) şi extern (clienţi, colaboratori). „PR-ul este indispensabil în special organizaţiilor mijlocii şi mari, care se adresează mai multor tipuri de public şi au o responsabilitate mai mare faţă de mediul în care-şi desfăşoară activitatea“, a precizat Alin Mechenici. În funcţie de nevoile de comunicare, fiecare întreprindere poate să-şi anga