Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) reaminteste agentilor economici braileni care sint facilitatile fiscale de care beneficiaza daca angajeaza someri si absolventi, in sensul ca salariile acestora sau o parte din salarii pot fi sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj. Potrivit unui comunicat transmis de AJOFM, persoanele care primesc indemnizatii de somaj, conform Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pot beneficia, in cazul in care se angajeaza pentru un program normal de lucru, la cerere, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de mai multe masuri de stimulare.
Una dintre acestea este completarea veniturilor salariale, care poate fi solicitata de catre persoanele ce primesc indemnizatie de somaj, provenite din munca sau ca urmare a lasarii la vatra, in conditiile angajarii pentru program normal de lucru, pe o perioada mai mare de 12 luni. Aceasta consta intr-o suma lunara, neimpozabila, reprezentind 30 % din cuantumul indemnizatiei de somaj si se acorda de la data angajarii pina la sfirsitul perioadei pentru care solicitantii erau indreptatiti sa primeasca indemnizatie de somaj, daca solicitarea se inregistreaza in termen de maxim 60 de zile de la data incetarii dreptului la indemnizatia de somaj, ca urmare a angajarii. "Nu beneficiaza de completarea veniturilor salariale persoanele care se incadreaza la angajatori cu care au avut raporturi de munca sau de serviciu in ultimii doi ani. Din luna martie 2002, data la care a intrat in vigoare Legea nr. 76/ 2002, pina la finele anului 2007, institutia noastra a acordat, din bugetul asigurarilor pentru somaj, alocatii pentru somerii care s-au incadrat inainte de expirarea somajului pentru un numar de 9706 persoane", se precizeaza intr-un comunicat al AJOFM Braila.
O