Ford a dezvaluit, joi, a saptea generatie a modelului Fiesta, care urmeaza sa prezentat oficial, luna viitoare, la Geneva.
Asa cum ne asteptam, noul model american, care ar putea fi produs si la Craiova, este inspirat din liniile conceptului Verve, dezvaluit in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt din aceasta toamna.
A saptea generatie Fiesta este primul produs al strategiei globale pe care Ford incearca sa o implementeze, micul model urmand a fi vandut si in China si in America de Nord in varianta sedan. Pana in 2010 insa, constructorul american vrea sa introduca variatiuni ale noului Fiesta, dezvoltate pe platforma dezvaluita astazi, pe toate pietele importante: Africa, intreaga Europa, Australia, sudul Africii si America de sud.
Modelul prezentat oficial astazi va pastra numele Fiesta si va fi destinat in exclusivitate Europei, lansarea pe piata a ambelor variante de caroserie, cu cinci si trei usi, fiind asteptata undeva la sfarsitul acestei veri in vestul continentului. Productia va fi demarata initial la uzina din Koln, Germania, o posibila extindere a procesului de asamblare si la fabrica din Craiova nefiind exclusa.
Designul exterior este o copie la indigo a conceptului Verve, versiunea de productie imprumutand blocurile optice alungite, specifice filosofiei kinetic, grila frontala in forma trapezoidala si parbrizul foarte inclinat.
Noua Fiesta pastreaza dimensiunile vechii generatii, insa, potrivit constructorului american vine cu imbunatatiri majore in ceea ce priveste tinuta de drum si izolarea fonica. Ca si in cazul surorii japoneze, Mazda2, Fiesta a fost supusa unui intens proces de slabire, care a micsorat considerabil masa totala. Pentru a atinge aceasta tinta, Ford a folosit, ca si in cazul Mazda2, doua tipuri de otel in dezvoltarea sasiului.
Noua generatie a modelului america