Noua varianta a taxei auto, cea de-a treia pe care o pregateste in prezent guvernul, va contine o componenta noua referitoare la cantitatea de emisii de dioxid de carbon a unui autovehicul pe kilometru, au declarat pentru Hotnews surse guvernamentale. Executivul va trebui sa retrimita aceasta varianta la Comisia Europeana pentru un acord informal si ulterior sa o aprobe. Guvernul intentioneaza sa elaboreze actul normativ intr-o saptamana. O eventuala decizie a Comisiei Europene de inchidere a procedurii de infringement va fi luata numai dupa publicarea actului in Monitorul Oficial.
Emisiile de dioxid de carbon sunt inscrise in cartea tehnica a autoturismelor de catre producatori. Nivelul acestora rezulta din mai multi factori, cei mai importanti fiind capacitatea cilindrica a motorului si consumul de combustibil.
Premierul Tariceanu a declarat, in urma discutiilor de joi cu organizatiile de mediu, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto pe principiul emisiilor de dioxid de carbon. Tariceanu a dat ca exemple taxele percepute in Franta si Austria.
Franta a introdus de la inceputul acestui an o taxa de poluare pentru autoturisme care este fixata in functie de emisiile de dioxid de carbon pe kilometru. Cuantumul taxei este cuprins intre 200 si 2.600 de euro si se plateste la prima inmatriculare. Nivelul de emisii de la care masinile sunt considerate foarte poluante si, in consecinta, sunt taxate mai mult, sunt cele care emit peste 160 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Austria a instituit o taxa la prima inmatriculare a autoturismelor care reprezinta pana la 16% din pretul de cumparare a acestora si este bazata pe consumul de combustibil.
In Uniunea Europeana, 18 state impun taxe la achizitionarea unui autoturism. Bazele pe care aceastea sunt platite, formulele de calcul, niveluri