Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului francez Lafarge, si-a bugetat pentru anul acesta o crestere a vanzarilor de circa 10-15%, pana la circa 385 de milioane de euro si o majorare a preturilor de o singura cifra.
In 2007, compania, cel mai mare producator de ciment de pe piata locala, a inregistrat o crestere a vanzarilor de ciment de 47,4% fata de anul precedent, pana la circa 335 mil. euro, evolutie influentata de avansul volumelor comercializate, respectiv 33,1%, si de cresterea preturilor cu 14,3%. Avansul raportat de companie a fost dublu fata de estimarile initiale.
"In Romania si in Polonia am inregistrat cresteri puternice a vanzarilor datorita boom-ului de pe piata rezidentiala si a sectorului de infrastructura", au declarat in raportul anual reprezentantii Lafarge.
Cresterea puternica de anul trecut a Lafarge Ciment s-a datorat reducerii la circa 5% a activitatii de export, din cauza cresterii peste asteptari a pietei locale a cimentului, cu circa 30%, pana la 800 de milioane de euro. Lafarge exporta in urma cu doi ani circa 30% din cantitatea de ciment produsa pe piata locala, insa exporturile au fost reduse treptat, urmand ca aceasta strategie sa continue si in anii urmatori.
De altfel, grupul francez Lafarge a realizat anul trecut pe toate cele trei divizii pe care activeaza, respectiv ciment, agregate si betoane si gips-carton, o cifra de afaceri de 400 mil. euro pe piata romaneasca, in crestere cu circa 45% fata de 2006, pe fondul cresterii consumului de materiale de constructii.
Pentru a face fata cererii de pe piata, compania va majora pana la sfarsitul anului capacitatile de productie si distributie cu peste un milion de tone de ciment la cele doua fabrici din Medgidia si Hoghiz, precum si capacitatea statiei de macinare de la Targu-Jiu, investitia totala pentru acest proiect ridicandu-se la 58