Sistemul demodat, foarte didactic, pregătirea prea puţin profesională a profesorilor, lipsa programelor de schimb cultural şi programele metodice teoretice sunt c�teva din problemele �nvăţăm�ntului primar rom�nesc identificate, marţi, �ntr-o conferinţă de presă, de către Jonathan Scheele, fostul reprezentant al Delegaţiei Comisiei Europene �n Rom�nia, şi ambasadorul Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord la Bucureşti, Robin Barnett.�n context, Scheele a afirmat că Rom�nia are nevoie de o modernizare şi o adaptare a sistemului de �nvăţăm�nt, �n condiţiile �n care ţara noastră este membră a Uniunii Europene, identific�nd limba engleză ca fiind o componentă esenţială."A reforma educaţia �nseamnă a acţiona riguros �ncep�nd cu educaţia preşcolară merg�nd către cea universitară. Iar această sarcină grea trebuie susţinută de ministere, autorităţi, c�t şi prin implicarea mediului privat şi a corporaţiilor", a mai spus Scheele. De asemenea, acesta a adăugat că Rom�nia se confruntă şi cu lipsa unui acquis comunitar �n domeniul �nvăţăm�ntului, arăt�nd că educaţia preşcolară nu trebuie neglijată, pentru că poate aduce "prejudicii Rom�niei, cel puţin la fel de mari cum o face corupţia, numai că pe termen lung şi foarte greu de remediat"."�nvăţăm�ntul �n Rom�nia şi, mai ales, cel primar, a rămas tributar stereotipurilor din perioada comunistă �n care totul funcţiona, �n condiţiile �n care dezvoltarea abilităţilor de comunicare era printre ultimele priorităţi ale sistemului", a declarat fostul reprezentant al Delegaţiei Comisiei Europene �n Rom�nia.Aceeaşi părere a fost �mpărtăşită şi de Robin Barnett, acesta subliniind că �n timpul comunismului, sistemul de �nvăţăm�nt nu a primit resursele necesare, iar acum acestea sunt limitate. Oficialul englez a arătat că o altă provocare a �nvăţăm�ntului rom�nesc este legată de profesionalismul profesorilor şi de posibilitatea a